2013. november 7., csütörtök

Kólás csirkeszárnyak, avagy 可乐鸡翅

Szerintem ez a legfinomabb kínai étel, amit valaha is ettem. Hozzá kell tennem, hogy amikor a barátaimtól meghallottam, hogy ez lesz az egyik fogás, hirtelen elég bizarrnak tűnt. A szárny az a része a csirkének, amit én magamtól tuti nem választanék egy tálról, ha elém tennék, kólát pedig szinte egyáltalán nem iszok. Azonban annyira megtetszett, hogy számtalanszor elkészítettem már, és nem tudok betelni vele. Ezennel közkinccsé teszem a receptet. Remélem nektek is ízleni fog!


Kólás csirkeszárnyak 可乐鸡翅 (Kělè jīchì)


Hozzávalók

12 csirke szárny
kb. 1 liter kóla, mert wokban csináltam, de normál fazékban is jó, akkor szerintem kevesebb kell
3 szelet gyömbér
2 evőkanál szójaszósz
2 evőkanál rizsbor/sherry
csilipaprika (=szárított egész erős pirospaprika)
1 gerezd fokhagyma
1 vöröshagyma
1 kis darab egész fahéj

Egy forró vízzel teli edényben kb 5 percig főzzük a csirkeszárnyakat, amíg barnás színt kapnak. Hideg vízzel öblítsük le és szűrőben csöpögtessük le.
Egy serpenyőbe/fazékba tegyük a gyömbért, a fokhagymát és a vöröshagymát és hagyjuk a pici olajon sülni kb. fél percig. Ezután keverjük össze a szárnyakat ezzel, pirítsuk kicsit.
Adjuk hozzá a szójaszószt, ezzel is kicsit összeforgatjuk, a kólát a sherryt, a fahéjat és a csilit (ennek pont el kell lepnie a csirkét). Keverjük össze jól és forraljuk fel. Sózzuk ízlés szerint, ha már kicsit csökken a leve.
Vegyük le a lángot és főzzük meglehetősen sokáig (addig, míg a szósz besűrűsödik, és a husi pedig leválik a csontról – szinte már azt hiszed, hogy túlfő).





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése